сп. National Geographic - Юни 2019
National Geographic KIDS - Юни 2019
На 17 юни всяка година се отбелязва Световният ден за борба със сушата и настъпването на пустините.
В някои дни умората ни е толкова голяма, че една-две чаши кафе не са достатъчни, за да ни държат очите отворени.
Стените на Стария град в Истанбул, които са един от най-дългите исторически артефакти в света, са под заплахата на “инвазивни” растения.
С помощта на дрон, модифициран да лети в разреден въздух, фотографът Ренан Озтурк улавя смайваща 360-градусова панорама на покрива на света.
През Средновековието французите вероятно са пили вино, направено от грозде, идентично на това, което се отглежда и в наши дни, пише Би Би Си.
Почти 600 растителни вида са изчезнали от дивата природа през последните 250 години. Това показва ново изследване, цитирано от Би Би Си.
В рамките на Програмата за нула отпадъци Турция инициира нова кампания, наречена проект „Нула отпадъци в морето“, за защита на морските и водните ресурси.
За да стигнете до италианското селце Сант Анджело, трябва да вземете ферибот от Неапол до вулканичния остров Иския, сгушен на няколко „вълни“ разстояние от остров Капри в сърцето на Тиренско море.
Искате да видите нещо различно – посетете някоя от тези страни!

Морският биолог Дара Орбач представя едно от първите изследвания за напасването на гениталиите при делфините. То повдига въпроса как големите животни се справят с физиката на чифтосването под водата.