сп. National Geographic - Декември 2020
National Geographic KIDS - Декември 2020

Да се заредиш сред природата!

28.10.2020 г.

За сезон есен-зима 2020 шведската марка Fjällräven (Фиелревен) представя Vardag: Колекция от непреходно облекло за ежедневни бягства сред природата

Vardag на шведски означава „ежедневие“. През този сезон най-продаваната серия Vardag на марката Fjällräven, със своите прости дизайни, ежедневна функционалност и ясна връзка с наследството на Fjällräven, се превърна в обособена колекция облекло. Същият стил като популярните раници и чанти, новите анораци, панталони и пуловери на Vardag са изработени с изпитани устойчиви материали като G-1000 Eco, новият G-1000 Lite Eco Stretch и био памук на Fjällräven. И всички продукти на Vardag носят емблематичното, класическо лого на Fjällräven от 70-те.

Много аутдоор компании знаят как да създават дълготрайни дрехи и оборудване. Но колко устойчиви са тези продукти, ако само година по-късно ви се струват остарели и се озоват в килера? Изобщо не са, ако попитате Кристиане Долва Тьорнберг, ръководител на отдела за устойчивост във Fjällräven: „Каква е ползата от дреха, направена с най-издръжливата материя в света, ако година след като я купите ви се струва като отживелица? Въглеродният отпечатък, необходим за производството й, по никакъв начин не се компенсира от пътите, в които е носена. Дрехата се нуждае от емоционална издръжливост, за да искате да я съхраните и използвате за дълго време, може би дори да предадете на следващото поколение. "

Неотдавна публикувано проучване на Mistra, Шведската фондация за стратегически изследвания на околната среда, направи сериозно пречупване по отношение на връзката между жизнения цикъл на дрехата и въглеродния отпечатък от нейното производство. Освен всичко друго, тя потвърди, че дизайнерската политика, която цели дълголетие на продуктите - нещо, което Fjällräven прилага от началото на 60-те години - има голям ефект, що се отнася до устойчивостта на дадена дреха. „Ако измерите въглеродния отпечатък, да речем, на едно средностатистическо яке и заявите, че това яке идва с въглероден отпечатък приблизително 20кг CO2 емисии, можете да разделите тази сума на броя пъти, в които якето е носено, за да получите измерване на това, как този въглероден отпечатък е използван. Според изследванията на Mistra, средният шведски човек използва средно яке около 140 пъти. Това е жизненият цикъл на продукта. Но ако този човек използва якето два пъти повече, отпечатъкът от въглерод е почти наполовина. Това потвърждава стойността на това, което правим във Fjällräven, и защо се стремим да създаваме продукти, които стават любими за дълго време “, обяснява Кристиане.

G-1000 тогава и сега

Платът G-1000 на Fjällräven е иновация на основателя на марката Åke Nordin (Оке Нордин), който се стреми да създаде издръжлива, но многофункционална и проветрива материя, която ще бъде в употреба дълго време и ще устои на износване или скъсване по време на дейности на открито. За допълнително укрепване на материята и да я направи по-устойчива и гъвкава на атмосферни влияния, той експериментира, като прилага смес от пчелен восък и парафин. Използвайки сешоара на съпругата си Елизабет, той нанася восъчната смес върху плата. Резултатът e материя, която отблъсква водата, но дишаща и с огромна абразивна устойчивост. Основателят на Fjällräven нарича този плат G-1000, а импрегнацията – гренландски восък. Откакто първата дреха по тази технология е произведена през 1968 г., G-1000 преживява и претърпява непрекъснато развитие. Днес всички нови G-1000 продукти са произведени от устойчив материал G-1000 Eco, от органичен памук и рециклиран полиестер. С новия G-1000 Lite Eco Stretch, използван в панталоните Vardag, Fjällräven представя вече по-лека и по-разтеглива версия. Класическият външен вид е за ежедневието, но с устойчиви на износване, гъвкави материи и дизайн, създадени за движение. Тези продукти са готови за онова малко допълнително приключение, което ви очаква зад ъгъла. Това прави Vardag лесен избор.

Vardag - вечни и функционални продукти за ежедневна употреба

Fjällräven вярва, че всеки трябва да прекарва колкото се може повече време сред природата и на открито. Ето защо продуктите от линията Vardag са предназначени да направят бързото бягство от града - сред природата - лесно. „Идеята на тази колекция е да се изгради мост между града и природата. Тези дрехи трябва да служат също толкова добре по пътя към училище, както на излет сред природата “, казва Сара Исаксон, дизайнер във Fjällräven и един от създателите зад колекцията. Продуктите от семейство Vardag започва с ежедневни чанти и раници, а за този сезон линията е допълнена с редица нови продукти. Една от любимите дрехи от колекция есен-зима 2020 е аноракът, традиционна дреха в северните региони. Vardag аноракът има същите прости, но блестящи характеристики като предшествениците си: цип с половин дължина, за да предпазва от студа, качулка, голям джоб тип кенгуру и два странични джоба. Тази вечна, дълготрайна дреха е подходяща за различни дейности на открито, целогодишно - и класическият й дизайн е идеален както за работа, така и за училище. Носете го с многофункционален пуловер и панталон от същата линия, за да сте винаги готови за разходки на открито!

Колекцията Vardag, както и целия сегмент на Fjällräven можете да намерите в магазина на марката в The Mall, бул. Цариградско шосе 115, София или онлайн на https://fjallraven-shop.bg/bg

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах