сп. National Geographic - Септември 2020
National Geographic KIDS - Септември 2020

Американското правителство прави 16 суперкомпютри за борба с коронавируса

25.3.2020 г.

Американското правителство работи съвместно с няколко технологични компании за да предостави 16 суперкомпютри на учените.

Счита се, че те ще ускорят изследването и изчисленията за намирането на ваксина и лекарство за коронавируса, съобщава Wall Street Journal.

Освен IBM, Alphabet Inc., Amazon, Microsoft други гиганти в индустрията също работят съвместно под името Covid-19 High Performance Computing Consortium, за да дадат достъп на учените до компютърната сила на едни от най-мощните компютри в света.

Учени от различни сфери могат да предадат работата и проектите си на посочения сайт считано от неделя. Служителите в консорцицума, който включва IT специалисти, биолози и епидемиолози ще решат кои приложения да изберат.

Счита се, че суперкомпютрите ускоряват търсенето на ваксина

Суперкомпютрите се използват и за изчисляване на положителните и отрицателните ефекти на новите лекарства, което би било много времеемко с нормален компютър. Това е така поради изключително сложните изчисления, които трябва да се направят  и при които молекулярните структури и химически функции играят важна роля.

Суперкомпютрите имат хиляди процесори, които работят съвместно, за да решат тези проблеми по-бързо с помощта на изкуствен интелект.

Технологичните компании също така подкрепят търсенето на ваксина с финансови електронни ресурси.