сп. National Geographic - Октомври 2020
National Geographic KIDS - Октомври 2020

Продадоха тиранозавър за рекордните 31,8 млн. долара

13.10.2020 г.

Скелетът на тиранозавър рекс, живял преди около 67 милиона години е бил продаден на търг за повече от 31,8 милиона долара. Тази информация е публикувана на сайта на аукционната къща „Кристис”.

„Кристис”постави нов световен рекорд в търговията. Тиранозавърът на име Стан беше продаден за 31 847 500 долара”, гласи съобщението на аукционната къща, в която се посочва, че по предварителни оценки за Стан е щяло да бъдат платени между 6 и 8 милиона долара.

Това е един от най-завършените и добре запазени скелети на Tyrannosaurus rex със 188 кости. Фрагментите му са открити през 1987 г. по време на разкопки в Южна Дакота от палеонтолога – аматьор Стан Сакрисън. Първоначално неговата находка се считала за част от скелета на тревопасния динозавър трицераторпс и едва през 1992 г. учените стигат до заключението, че Сакрисън е открил скелет на Тиранозавър.

Според експерти Тиранозавърът е тежал 7-8 тона. Това е приблизително двойно повече от африкански слон. Резците му надвишават 27 см. дължина.

Досега ценовият рекорд за продажба на скелет на Тиранозавър беше от 1997 г. Тогава скелетът на гигантския хищник бе продаден на търг в Чикаго за 8,36 милиона долара.

Учени недоволстват, тъй като не се знае как Стан ще се стопанисва от новия си, неизвестен собственик, допълва National Geographic.