сп. National Geographic - Януари 2021
National Geographic KIDS - Декември 2020

Нова компания може да реши един от най-големите проблеми на човечеството

12.10.2018 г.

Бактерии, основани на азотен оксид. Може и да не ви се струва особено интересно на пръв поглед, но точно те могат да спасят планетата ни, смятат някои влиятелни милиардери.

Ако технологията се окаже успешна, тези дълго пренебрегвани бактерии може да променят бъдещето на енергийния сектор и земеделието, като намалят замърсяването, защитят морските екосистеми, намалят производствените цени за фермерите и намалят като цяло консумацията на енергия.

Група инвеститори, в това число Джеф Безос, Бил Гейтс и Майкъл Блумбърг, инвестират над 1 милиард долара в девет енергийни компании.

Един от основните проблеми в земеделието е, че фермерите използват твърде много торове.

Базираната в Калифорния нова компания Pivot Bio вече е събрала 70 милиона долара за своите генно-модифицирани бактерии, които могат да минимизират нуждата от вредни торове. Фермерите ще могат да пръскат бактериите под формата на течност директно върху полята. „Веднага щом семето покълне и се оформят първите корени, микробите ни могат да обгърнат растенията и да ги покрият като ръкавица“, казват от компанията. Това ще позволи на бактериите да осигуряват необходимите хранителните вещества и да елиминират нуждата от излишни торове.