сп. National Geographic - Октомври 2020
National Geographic KIDS - Октомври 2020

Идеи за разтоварване и спокойствие

29.3.2020 г.

Нестресираните и спокойни хора са с привлекателно и младежко излъчване. Кой не би искал да избягва напрежението и стреса, което за жалост невинаги се получава във всекидневието.

Ето защо е важно да се освобождаваме от стреса, да отделяме време за отдих, за да се зареждаме с нови сили и енергия. Техниките за релаксация помагат например за по-бързо заспиване и така гарантират достатъчен и здравословен сън. Дори денем стресът да вземе връх, елементарните упражнения ще ни помогнат да се отърсим от него.

Достатъчният сън е в основата на свежия външен вид и будния ум. Уви, мнозина имат проблеми със заспиването, понеже са подложени на стрес и професионален натиск, страдат от хиперактивност, прекаляват с кафето или се терзаят от грижи. Вместо да си отпочинат нощем, те не могат да се откъснат от проблемите си и да ги изключат от съзнанието си, а се замислят все повече за тях.

Успокояващата музика от уредбата или радиото, радио и телевизионните предавания отвличат вниманието от мрачните мисли и помагат за безпроблемното заспиване.

Превъзходно средство, което след известни тренировки носи почти стопроцентов успех, е автогенният тренинг. По възможност ставайте по едно и също време и не удължавайте прекалено много съня си в почивните дни. В стаята за сън не трябва да е прекалено топло. Нагласете отоплението максимум на 18 градуса и се погрижете за достъпа на свеж въздух. Сред съветите за бързо заспиване са още: затъмнявайте напълно спалнята. Светлината разстройва ритъма ден-нощ и пречи на съня. Шумовете също нарушават нощния покой. Изолирайте ги. Работещият стомах също може да смути съня ви. Затова се хранете поне три часа преди лягане. Студените крака са истински „убиец“ на съня ви. Загрейте ги с баня или обуйте чорапи.

Често делничният стрес буквално ни задушава. В такива ситуации повечето хора са склонни да дишат повърхностно. Ето защо няколко пъти дневно прекъсвайте работата си и контролирайте своето дишане – ще са ви нужни само 2-3 минути. Поемайте дълбоко въздух, задържайте го в дробовете си и го изкарвайте бавно с участието на коремните мускули, докато дишането ви се регулира. Това упражнение доставя повече кислород на организма, понижава напрежението и успокоява. Практикувано по-продължително, дълбокото дишане ще ви направи по-уравновесени.

Освен дълбокото дишане, има и друг елементарен трик, който ще ви помогне да запазите самообладание в ситуации, белязани от неприятности и стрес. Изпийте колкото се може по-бързо чаша вода. Преглъщането активизира парасимпатиковата нервна система, която е отговорна за релаксацията и ви разсейва от проблемите.

Смехът също разтоварва. Засмейте се! За да се насладите на вечерта изберете си ритуал за разтоварване и го изпълнявайте – нека това да бъде приятна за вас дейност. /БГНЕС

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах