сп. National Geographic - Август 2020
National Geographic KIDS - Август 2020

Мечките гризли ядат какво ли не...

20.7.2020 г.

В екосистемата на националния парк „Йелоустоун“ мечките гризли биха изяли почти всяко животно, което живее в района, ако имат възможност.

от  DOUGLAS MAIN  National Geographic

Фактът, че мечките гризли ядат червеи и трева може да ви изненада, но менюто им всъщност е доста  разнообразно – от насекоми, горски плодове и корени до бозайници, които изглеждат доста големи за поглъщане. Мечките винаги търсят храна и с радост биха изяли всичко, което съдържа прилично количество калории.

Мечките гризли консумират предимно растения. През лятото например тревите представляват голяма част от дневната им дажба. Те също така изяждат сериозни количества плодове като черни боровинки и ирга. През есента, преди зимния сън, обичат да си похапват борови семена. Напролет и в началото на лятото ловуват по-едра плячка като лосове и дори бизони.

Мечките гризли по принцип не биха нападнали здрав лос, тъй като те са твърде бързи, но преследват малките им. Когато са на по четири месеца те не са достатъчно бръзи, за да надбягат едрия хищник. Пострадали лосове също може да се окажат мишена.

Едни от по-странните животни, които мечките ядат, са насекомите от вида Euxoa auxiliaris. Те летат над полята в Скалистите планини през лятото и търсят цветя, където да се скрият от жегите. Високо в планините на „Йелоустоун“, а и из целия район, мечките понякога изминават големи разстояния, за да се хранят с насекоми в големи количества. Понякога може да изядат до 40 000 насекоми за един ден.