сп. National Geographic - Август 2020
National Geographic KIDS - Август 2020
Има един райски остров в света, изпълнен с живот и световно признат като център на биологичното разнообразие, съобщава Би Би Си. Нова Гвинея – островът с най-богатото растително разнообразие от всеки остров в света, разкриват ботаниците.
През последните няколко години в малайзийския щат Сабах на остров Борнео все по-често биват откривани изключително високи дървета от вида Shorea faguetiana.
Докато човечеството търси алтернативи на антибиотиците и се опитва да създаде ваксина срещу нови инфекции, животните се защитават с природни средства.
Фосилите на отдавна изчезнали същества не са само за музеите. Днес те са в частните сбирки на богати колекционери, които се наслаждават на противоречивото си хоби.
Над 400 млн. души живеят в долината на Ганг, където големите реки Ганг, Ямуна и Гхагхара биват подхранвани от хималайските притоци
Японските макаци имат дълга история на развлекателни артисти и културни символи.
В Калифорния отново бушуват пожари. Евакуирани са над 7000 души.
Американски учени установиха, че ледниковия период преди 13 000 години, поради който са изчезнали мамутите, е възникнал не заради падането на метеорит, а заради цяла поредица от вулканични изригвания. Резултатите от изследването са публикувани в списание Science Advances.
Ново проучване сочи, че вирусите от коронавирусната линия, отговорна за COVID-19, циркулират в прилепите от десетилетия, много преди вирусът да започне да заразява хората.
Дълбоката 240 метра подводната пещера Матка Врело се намира в Македония и е открита през лятото на 2017 г. от световноизвестния пещерен водолаз Кшищоф Старнавски.