сп. National Geographic - Май 2018
National Geographic KIDS - Май 2018
Краен, провокативен, дразнещ, пленителен, гений! Човекът Пикасо бил объркващ. Обичал живота в цирка и смъртта на коридите. Можел да бъде и необуздан, и тих, обичлив и деспотичен.
От Чарлс Дарвин до Ърнест Хемингуей най-просветените ловци винаги са се възприемали като естественици и природозащитници, посветили се на устойчивото развитие на животинските популации и опазването на дивите места.
Може ли една птица сама да взема решения? Учените, изучаващи враните, гарваните и други птици от сем. Вранови, отговарят положително.
Какво точно е расата? Науката ни казва, че тя няма никакво генетично или научно основание.
Какво прави хората особено щедри или жестоки? Крайните алтруисти и психопатите са пример за най-добрите и най-лошите ни инстинкти.
Мъж от народа кулунг в Източен Непал събира халюциногенен мед за черния пазар. За да достигне скъпите пчелни пити, трябва да се изкатери по почти отвесна скална стена на височина 90 м и да понесе атаката на рояк разярени големи индийски пчели – най-едрите на света.
Предприемчиви търговци продават лекарства по улиците на Хаити. За много хаитяни те са единственият източник на медикаменти.
Нови открития променят старите възгледи за птерозаврите – най-големите, най-свирепите и най-чудатите животни, летели някога
Според прогнозите по-късно през този век морският лед, покриващ голяма част от Арктика, ще се свие до тясна ивица над Гренландия и Канада. Тя ще се превърне в убежище за белите мечки и други диви животни, борещи се за оцеляване.
В покрайнините на афганистанската столица някои семейства са открили модерен, стабилен начин на живот отвъд обсега на войната – засега