сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018
Смята се, че на планетата съществуват между 2 и 8 млн. вида животни. Много от тях обаче могат да изчезнат още до края на този век. През последното десетилетие фотографът на National Geographic Джоуъл Сартори е заснел над 5600 животни за своя проект, основателно наречен „Фотографски Ноев ковчег“.

Фотографът на този кадър е неизвестен, но за сметка на това снимката попаднала при прочут колекционер. Ноа Хамилтън Роуз (1874–1952 г.) бил хроникьор на Дивия запад. Събрал хиляди снимки – от нехранимайковци и бандити до граждани на Мейсън и други погранични градчета в навечерието на ХХ в.
По една снимка на ден, ден след ден, три месеца поред – така един фотограф приветства идването на пролетта в Минесота.

Ню Йорк е място, което е отвъд човешките възприятия. И вероятно най-добрият поглед към мегаполиса е през окото на птиците.
Какво е смъртта – събитие или процес? Лекарите знаят, че смъртта е потенциално обратима. Учените, които се занимават с реанимация, могат да запазят дейността на мозъка и други органи дори и след спирането на сърцето. Има ли ясна граница между живота и смъртта? Науката и натрупаният човешкия опит дават отговори.
Благовъзпитано слово за любовта и секса в животинското царство
Късносредновековната църква „Св.св. Теодор Тирон и Теодор Стратилат“ е сред най-интересните паметници от XVII в. в българските земи. Архитектурата й, нетипичното изобразяване на канонични християнски символи, множеството женски образи по стенописите, свастиката на една от външните стени, както и многото легенди превръщат храма в обект на разнообразни хипотези... и бъдещи проучвания.
Край р. Черни Осъм, в непосредствена близост до троянското село Орешак, се издига „Успение Богородично“ – третият по големина манастир у нас.
Дигитално издание като самостоятелно приложение за Android можете да изтеглите от Google Play