сп. National Geographic - Ноември 2019
National Geographic KIDS - Ноември 2019

Биография на динозаврите

3.12.2019 г.

За пръв път на български език се появява толкова достъпна и научно издържана книга за едни от най-интригуващите обитатели на Земята.

Възхитителните динозаври, населявали Земята преди 66 милиона години, и до ден днешен провокират въображението на малки и големи. Каква обаче е тяхната история и защо се стига до тяхното трагично изчезване?

Стийв Брусати е едно от водещите имена на съвременната палеонтология  и носител на наградата Goodreads Choice Awards 2018.  „Възход и падение на динозаврите” е необятно пътешествие в изгубения свят на отдавна изчезнала екосистема, което може да отговори на всички тези въпроси.

За пръв път на български език и с корицата на единствения палеохудожник в България Владимир Николов се появява истински шедьовър на научнопопулярната литература, който проследява епопеята на динозаврите: откъде са се появили, как са си извоювали господство, как някои от тях са станали колосални, а други са се сдобили с пера и крила и са се превърнали в птици, и как после всички динозаври, които не са станали птици, са измрели, отстъпвайки място на съвременния свят.

Книгата  се базира на редица научни статии и книги, но основна информация Брусати черпи от личния си опит – вкаменелостите, които е изследвал, полевата работа, която е извършвал, музейните сбирки, които е посетил, и дискусии с негови колеги и приятели учени.

„Възход и падение на динозаврите”  по детайлен и увлекателен начин, на достъпен език, разкрива тайните на мезозойската ера и връща читателя назад във времето… към един изгубен, но внушителен свят на тези непознати великани и на приказни пейзажи.