сп. National Geographic - Декември 2019
National Geographic KIDS - Декември 2019

Откриха 143 нови изображения в Наска

18.11.2019 г.

Изследователи от университета в Ямагата (Япония) откриха 143 нови геоглифи на платото Наска в Южно Перу, които изобразяват животни и други същества, както и мистериозни „чудовища“ с квадратни глави.

Новите геоглифи, разположени главно в западната част на платото, бяха открити по време на полеви работи, както и след анализ на 3D данни. Един от геоглифите за първи път е идентифициран с помощта на изкуствен интелект. В същото време някои рисунки изобразяват необичайни „чудовища“, наподобяващи хора, но с квадратни глави, както и двуглави змии.

Геоглифите вероятно датират от периода между 100 г. пр. н. е. и 300 г. пр.н.е. Мистериозните линии и фигури на платото Наска са открити в средата на XVI век от испанските конквистадори, които ги смятат за „пътни знаци“.

Повторното откриване на геоглифите става едва през 1939 г., когато перуанският археолог Торибио Ксеспе обявява съществуването им. През същата година американският историк Пол Косок направи първите снимки на странните изображения от самолет.

Засега между археолозите и историците няма консенсус за това как представители на културата Наска, които са обитавали платото в средата на първото хилядолетие след Христа, са били в състояние да „нарисуват“ гигантски рисунки. Учените спорят за ролята, която играят геоглифите в живота на индианците./РИА Новости, БГНЕС