сп. National Geographic - Септември 2019
National Geographic KIDS - Септември 2019

Повече от 11 000 птици убити от градушка в САЩ

22.8.2019 г.

Силен дъжд от градушка уби хиляди патици, пеликани и корморани, намиращи се близо до езеро в Монтана.

Департаментът за риба, дива природа и паркове в Монтана съобщи в изявление, че силна  градушка е ударила Голямото езеро, близо до малкото село Молт (САЩ).

В допълнение към унищожените култури, счупените прозорци и броните на леките коли, биолозите съобщават и за смъртта на повече от 11 000 птици. „Биолозите от отдел за риба, дива природа и паркове в Монтана, които тази седмица отидоха до езерото, събраха мъртвите патици и взеха птиците със счупени крила, счупени черепи, вътрешни наранявания и други травми”, се казва в публикуваното съобщение от 16 август.

Местен жител съобщи, че по време на бурята, градушка с размер на бейзболна топка е падала от небето. Местните метеорологични доклади за времето показват, че ветровете са били със скорост около 70 км / ч.

Според биологът Джъстин Пог, от 20-30% от птиците в това езеро с площ 1600 хектара са убити от градушката. Сред животните, които по време на наблюдаването му все още са били живи: патици, пеликани и корморани, забелязал признаци на нараняване. Според него много от тях няма да преживеят тези травми. Биологът е на мнение, че засега това не е отрицателен знак. „Езерото все още е пълно и покрито с все още живи птици, които са в добро здраве. Животът продължава “, каза той. /Пари мач и БГНЕС