сп. National Geographic - Септември 2019
National Geographic KIDS - Септември 2019

Въпрос на време преди астероид да удари Земята

16.8.2019 г.

Учените смятат, че е само въпрос на време преди някой от астероидите, привлечени от гравитацията на Земята, да удари повърхността на нашата планета, пише Business insider.

Миналата седмица астероид с размера на Емпайър Стейт Билдинг (443,2 м) премина едва на 7,4 милиона километра от Земята. Той би могъл да причини 500 пъти по-сериозни щети от атомната бомба, пусната над Хирошима по време на Втората световна война. Миналия понеделник друг астероид с размерите на Голямата пирамида в Гиза също ни подмина. На 6 септември астероидът 2019 GT3 – по-голям както от Гиза, така и от Емпайър Стейт билдинг – също се очаква да прелети покрай Земята.

Проблемът с астероидите и причината поради която трябва да се наблюдават е, че когато стигнат до Земята последиците може да са катастрофални. Даника Реми, председател на B612 – организация, изследваща близки до Земята обекти – каза в интервю за NBC News, че е само въпрос на време преди планетата ни да бъде ударена от мега астероид. Тя добави, че ефектът от подобен астероид би надхвърлил последиците от ядрена експлозия.

Американският учен Нейл де Грас Тисон смята, че краят на света най-вероятно ще настъпи поради сблъсък с гигантски астероид. Но, към момента никой радар не е засякъл астероид подобен на този, сложил край на царството на динозаврите. Според НАСА, най-малко 95% от близките астероидите се наблюдават и те не са директно насочени към Земята.

Това обаче не означава, че са безопасни. Те може и да не унищожат Земята, но някои от тях може да имат силата да разрушат цели градове.