сп. National Geographic - Октомври 2019
National Geographic KIDS - Октомври 2019

Изследване твърди: Жените работят по-добре на по-топло

20.6.2019 г.

Отдавна е известно, че мъжете имат малко по-висока телесна температура от жените. Затова „повечето офис сгради нагласят температурата в помещенията, използвайки стара формула, която се основава на метаболизма на мъжете“, обобщава проучване от 2015 г., припомня Insider.

Но придържането към температура, която предпочитат само мъжете може да се отрази зле на бизнеса, сочи ново проучване.

То е проведено от немски и американски учени и е публикувано в научния журнал Plos One. Според него жените се справят по-добре с математически и езикови задачи, когато температурата е по-висока. Обратното било установено за мъжете, но в не толкова голяма степен.

Екипът, начело с Том Чанг и Агне Кайкайт от Изследователския център за социални науки в Берлин, включва 543 студенти в проучването. Учените нагласят стайната температура между 16 и 32,6 градуса по Целзий за различните етапи от експеримента. Температурата повлиява както мъжете така и жените при изпълняването на математически и езикови задачи, но не оказва ефект върху когнитивната рефлексия.

„Вече е доказано, че жените харесват по-топли стаи от мъжете, но досега се считаше, че това е въпрос на лично предпочитание“, казва Том Чанг, професор по финанси и бизнес администрация към USC Marshall School of Business и един от авторите на проучването.

„Както установихме не става въпрос само дали се чувствате комфортно или не, а също така и че качеството на работа – в математическо и лингвистично отношение – се влияе от температурата.

Най-изненадващото при експеримента е, че промените в температурите не е нужно да са драстични, за да се отразят на работата.

„Не си представяйте, че превключваме от ледено студено на горещо“, казват учените. „Дори и промяна от 15 на 24 градуса, което е приемлива температурна разлика, има значителна разлика в качеството на работа.“

„Според проучването, ако искате екипът ви да работи по-добре може да повишите  температурата в офиса“, казва Чанг.