сп. National Geographic - Март 2019
National Geographic KIDS - Март 2019

Науката твърди: Ако котката не харесва някого, значи е лош човек

12.2.2019 г.

Котките не са си създали име на нежни същества, които биха направили всичко за стопаните си

Те често имат свои собствени желания и се знае, че обичат да драскат. Може да не се появят при теб с часове и да дойдат, само защото искат да ги галиш или са гладни.

Но учените разбраха, че безсрамното и понякога дори нагло поведение не е просто тяхната природа, а е по ваша вина. Проучването, проведено от Кристин Витале, учен по поведение на животните в Oregon State University, е публикувано в списание Behavioral Processes.

За проучването учените изследвали как котките взаимодействат с хората при определени условия. Направени са експерименти с общо 46 котки - 23 живеещи в приют и 23 със собственик. Всяка котка е поставена в стая, в която непознат за нея човек вече седи на пода. Човекът не й обръща внимание в продължение на две минути, а след това отново две минути я ухажва, нарича я по име и говори с нея.

Както котките от приюта, така и домашните котки показват, че когато са получили внимание, те също са много по-склонни да обръщат внимание на хората. Това означава, че котката само отразява вашето поведение.

Учените са открили, че котките обичат да ги прегръщат при едно условие: искат да имат контрол - и по този начин да се отскубнат от вас по всяко време.

„Изследването също така показа, че може да им помогнете да станат по-социални, ако им дадете достатъчно любов и внимание“ - каза Витале.