сп. National Geographic - Март 2019
National Geographic KIDS - Март 2019

Опасенията на Бил Гейтс за генното модифициране

18.1.2019 г.

Генното модифициране (или още наречено генно инженерство) е един от най-обещаващите подходи към лечението на много болести. Но то повдига и голям етичен въпрос.

За това предупреждава основателят на Майкрософт и филантроп Бил Гейтс, тъй като технологиите „могат да задълбочат различията между хората, особено, ако те са достъпни само за богатите.“

„Изненадан съм, че тази тема не се коментира повече в общественото пространство.“, пише Гейтс. „Това е най-важният обществен дебат, който все още няма достатъчно гласност.“

Чрез модифициране на гените учените могат да осъществят фундаментални промени в човешкото ДНК (като корекция на генетични дефекти например).

Етичните съображения за това как този метод може да се използва в бъдеще възникнаха, когато китайски учени създадоха първото генно модифицирано бебе. Работата на китайските учени може да доведе до генетични промени, които да се предават на поколения. Много учени определят китайския проект като неетичен и тревожен.

„Съгласен съм с онези, които смятат, че тези изследователи са отишли твърде далеч и че бъдещето на генното инженерство трябва широко да се дискутира.“