сп. National Geographic - Януари 2019
National Geographic KIDS - Декември 2018

Най-после: Машина на времето може да бъде построена

18.12.2018 г.

Изследователи от университета в Масачузетс откриха начин да създадат машина на времето.

Експертите предполагат, че тя ще може да изпрати човек в миналото. Създаването на такава технология за пътешествие във времето може да стане с помощта на две сингуларности. Съществуването на затворени криви на времето в определени условия се допуска от общата теория на относителността. Според това становище се възпрепятства нарушението на принципа на причинно-следствената връзка.

Времеви линии, според учените, могат да се формират при наличие на екзотична материя с отрицателна маса във физическата система. Наличието на последната във вселената не е доказано.

В новата работа на американските експерти е посочено, че времеви линии могат да се формират и без екзотична материя. За извършване на съответните действия две свръхдълги материи трябва да се поставят успоредно една на друга. В центъра им е сингулярността. Това състояние се нарича точка с безкрайна плътност, налягане и температура. Някои учени твърдят, че сингулярностите се намират в центъра на черни дупки. В този случай те могат да бъдат затворени от хоризонта на събитията. /БГНЕС