сп. National Geographic - Март 2019
National Geographic KIDS - Март 2019

Изследване твърди: Хората ще изглеждат еднакво

18.12.2018 г.

Днес, светът ни изглежда все по-малък и по-малък. Само за няколко часа можем да стигнем до дестинации, за които нашите баби и дядовци дори не са мечтали. Съвсем нормално е да учим или работим в чужбина или дори да емигрираме.

Когато се оглеждаме за партньор, вече не се съобразяваме с тесните граници на региона, в който сме родени и израсли. „Вече дори е възможно родителите да са родени на различни континенти“ - споделя професор Стивън Стърн от Yale University пред Live Science. И тази еволюция има своите последствия.

Докато в миналото генетичният материал на популационната група остава относително постоянен, днес той се миксира все повече и повече. Това вече може да се види в САЩ в цвята на очите. Докато в началото на XX век всеки втори американец имаше сини очи, в началото на XXI век само един на всеки шести е с този цвят.

Хората ще изглеждат еднакво

Подобно нещо се случва и с гените за червена коса, руса коса и луничките според еволюционния биолог Джон Макдоналд. Хората са с все по-сходни гени твърди Макдоналд пред Live Science.

През следващите десетилетия и векове външният ни вид ще се промени и бавно ще се уеднакви.

Учените вече могат да кажат в коя посока ще се промени външният ни вид: цветът на кожата и на косата леко ще потъмнее. Повечето хора ще имат кафяви коса и очи и малко по-тъмен цвят на кожата. Професор Стърн е уверен, че след няколко века всички ще изглеждат, като днешните бразилци.