сп. National Geographic - Юли 2019
National Geographic KIDS - Юли 2019

Откритие: Видеоигрите развиват мозъка

14.12.2018 г.

Изследователски екип от китайския University of Electronic Science and Technology и австралийският Macquarie University в Сидни доказа, че видеоигрите могат да повлияят положително на човешкия мозък.

Фокусът на изследванията е върху кортекса, или така наречената мозъчна кора. Смята се, че голяма част от вкусовете, миризмите и някои умения, свързани с емпатията, се обработват именно от тази част на мозъка.

В проучването участвали 27 души – „експерти по видеоигри“, и 30 аматьори, които играят рядко и не са особено добри.

Играчите-експерти са печелили регионални или национални състезания с видеоигрите League of Legends и Dota 2. С помощта на ядрено-магнитен резонанс учените направили детайлни снимки на мозъчната кора на участниците.

„Когато сравнихме резултатите на експертите и аматьорите, забелязахме, че връзките между сивото вещество и кортекса са много по-изразени при експертите“ – пише изследователският екип в списанието Scientific Reports.

Сивото вещество е част от централната нервна система и контролира всички мозъчни функции. По-добрата връзка показва по-бързи мисловни процеси и съответно по-висока интелигентност.