сп. National Geographic - Октомври 2019
National Geographic KIDS - Октомври 2019

Апаратът InSight кацна на Марс!

27.11.2018 г.

Автоматичната станция InSight кацна на Марс. Нейната мисия ще продължи 24 месеца и има за цел да проучи дълбочинните слоеве на планетата.

Това съобщи центърът на управление на полета на станцията, който е към НАСА. Апаратът кацна в равнината Елизиум Планиция (Elysium Planitia)в 21.54 часа българско време.

InSight предаде първото изображение от повърхността на Червената планета. На екрана се виждат фини частички марсианска прах. Равнината Елизиум Планиция се намира на 4 градуса северно от екватора на планетата. Тя е избрана, защото представлява равнинен район. Там има множество вулкани, както и дълбоки падини. Този район е интересен и от гледна точка на това, че там може би е имало вода, обясниха от НАСА.

Летим до Марс след 2030 г.

Пилотираният полет на Марс най-вероятно ще стане факт през 30-те години на XXI век, след като бъде създадена необходимата инфраструктура за подобна експедиция. Това заяви директорът на НАСА Джим Брайдънстайн след кацането на автоматичната станция Mars InSight на Червената планета.

„Вероятно, полетът на Марс ще бъде възможен през 30-те години на XXI век и това би било доста амбициозен срок. Първо ще отидем на Луната и този пункт е посочен като първостепенен в политическата директива, одобрена от американския президент. Трябва да създадем устойчива структура за достъп в космоса с участието на хора и автоматични устройства, за да достигнем Луната и за да кацнем на нейната повърхност“, отбеляза той.

„След като постигнем това ще пристъпим към създаването на международна коалиция, за да осигурим устойчив достъп до повърхността на Луната. В момента правим оценка на техническите решения, свързани с полетите, а също така с въздействието им върху човешката физиология“, заяви Джим Брайдънстайн. /БГНЕС и ТАСС