сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

„Кюриосити“ изпрати селфи от Марс

9.9.2018 г.

Марсоходът „Кюриосити“ , който се намира на повърхността на Марс от шест години, изпрати 360-градусова панорамна снимка на марсианската повърхност, която включва и него, информира БНТ.

От НАСА определят като рядкост участието на апарата в снимките, които той периодично изпраща към Земята. Панорамната снимка показва и масивна пясъчна буря на хоризонта. „Кюриосити“ е четвъртият марсоход, доставен успешно на повърхността на Червената планета. Останалите три апарата, позиционирани безпроблемно на Марс, също са американски - „Соджърнър“ (1997), „Спирит“ (2004-2010) и „Опортюнити“, който също кацна през 2004 г. и продължава да функционира и до ден днешен. Главната цел на „Кюриосити“, както и на останалите роувъри, е да търси доказателства, че на Марс някога е съществувал живот.

За разлика от предишните мисии до Червената планета, предоставили солидни доказателства за наличието на вода на повърхността й, „Кюриосити“ има задачата да търси органични материали и други химични съединения, необходими за зараждането и развитието на микробен живот. /БГНЕС