сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

НАСА назова екипажите за проекта „космически таксита“

7.8.2018 г.

На 8 юли 2011 г. совалката „Атлантис“, изстреляна от космическия център „Кенеди“, бележи последния път, когато американски астронавт излита от американска земя.

В последвалите седем години НАСА разчита на руския скъпоструващ „Союз“ да превозва американски астронавти към Международната космическа станция(МКЦ), пише Майкъл Грешко в сайта на National Geographic.

За да се откъсне от тази зависимост от руския транспорт, през 2014 г НАСА се обръща към „Боинг“ и „Спейс Екс“ за пускането на частни „космически таксита“ конструирани и изпратени в космоса от територията на САЩ. Вече се знаят имената на първите, които ще пътуват с тях.

В петък по време на пресконференция в космическия център „Джонсън“, администраторът на НАСА Джим Брайденстайн обяви деветима от астронавтите, които ще осъществят първите четири полета с апарати на „Боинг“ и „Спейс Екс“.

„Това е от голяма важност за нашата страна и искаме Америка да го разбере“, казва в своята реч Брайденстайн. „Ние ще изпращаме американски астронавти, с американски ракети, от американска земя“.

Това е важен крайъгълен камък за програмата на НАСА Commercial Crew, за която космическата агенция е платила на „Боинг“ и „Спейс Екс“ 6,8 милиарда долара от 2014 г. досега. С назоваването на екипажите НАСА дава знак за убедеността си, че тези астронавти скоро ще летят.

Дни преди съобщението в петък борд по безопасността на НАСА предупреди, че е твърде скоро да се определят дати за тестовите полети на компаниите. В четвъртък миналата седмица SpaceNews съобщи, че сроковете ще бъдат удължени с три до четири месеца.