сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

„Старбъкс“ се отказва от сламките

10.7.2018 г.

Компанията „Старбъкс“, притежаваща мрежа от около 28 000 кафенета в САЩ и Канада, се отказва от използването на пластмасови сламки при продажбата на студени напитки и вместо тях ще използва специално разработени капачки.

Изключение ще бъде направено само за фрапучино – кафе с лед и разбита сметана, което ще се продава със сламка, направена от хартия или друг подобен материал.

Първи с нововъведението ще се запознаят посетителите на кафенетата в Сиатъл и Ванкувър, а през 2020 г. новите правила ще бъдат въведени навсякъде. „Решението на „Старбъкс“ да се откаже от сламките за еднократна употреба е силен пример за това, каква роля могат да изиграят компаниите за намаляването на замърсяването на световния океан с пластмасови отпадъци.

„В условията, когато 8 милиона тона пластмасови боклуци попадат ежегодно в океана, ние не можем да допуснем частните компании да остават настрана от решението на този проблем“, заяви директорът на НПО „Море свободно от замърсяване“ Никълъс Мелос.

Капачките, които ще сменят сламките, са изработени от полипропилен, но те могат да бъдат преработвани. „Пластмасовите сламки не могат да бъдат преработени, докато капачките могат“, заяви директорът на отдела за опаковки на компанията „Старбъкс“ Крис Милн, подчертавайки, че така се създава образец за подражание и за другите компании. /ТАСС

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах