сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Пращат гласа на Стивън Хокинг към черната дупка 1А 0620-00

15.6.2018 г.

Радиосигнал със "послание на мира и надеждата" с думите на покойния британски изследовател на черните дупки Стивън Хокинг, починал през март на 76 години, ще бъде изпратен в Космоса.

Както съобщи в четвъртък Би Би Си, това ще стане по време на насрочената за 15 юни церемония по погребването на праха на известния учен между гробовете на неговите знаменити съотечественици Исак Нютон и Чарлз Дарвин в Уестминстърското абатство в Лондон.

Сигналът, който ще носи глас и музика, ще съдържа изпълнения на гръцкия композитор Вангелис. Излъчването ще стане от спътниковата антена на Европейската космическа агенция в испанското място Себрерос западно от Мадрид и ще бъде насочен към най-близката черна дупка 1А 0620-00.

Според дъщерята на професора Люси, това послание е "красив и символичен жест, който създава връзка между "присъствието" на баща ѝ на Земята и "желанието му да тръгне в Космоса и да изследва Вселената. Самото послание ще бъде раздадено и на присъстващите на възпоменателната служба в Уестминстърското абатство. Сред тях ще бъдат астронавтът Тимъти Пик, актьорът Бенедикт Къмбърбач, който изигра Хокинг в драма на Би Би Си и други знаменитости. /БГНЕС