сп. National Geographic - Август 2018
National Geographic KIDS - Август 2018

Учените разшифроваха генома на 3000 опасни бактерии

10.6.2018 г.

Според приблизителните оценки на специалистите, около 70% от бактериите са устойчиви най-малко към един от популярните антибиотици. Изследователи взеха 3000 бактерии и разшифроваха тяхното ДНК.

Сред образците е имало възбудители на дизентерия на войник, загинал през Първата световна война и екземпляри на микроорганизми от колекцията на Александър Флеминг, съобщи The Deccan Chronicle.

Изследователите разшифроваха ДНК на смъртоносни щамове на чума, дизентерии и холера, за да сравнят бактериите от миналото с техните съвременни аналози и да разберат как се появява резистентността към антибиотиците.

Сред най-опасните болести, чиито причинители са устойчиви на антибиотиците, може да се посочи туберкулозата. С тях всяка година с нея се сблъскват 10 млн. души. Не по-малко опасна е хонореята. Това заболяване се предава по полов път и също не подлежи на антибактериална терапия.

Авторите на изследването публикуваха генетичните карти на микроорганизмите. Сега учените по цял свят могат да ги използват за създаването на серуми и ваксини. /БГНЕС