сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Учени са изчислили на колко планети може да има разумен живот – резултатът е поразителен

25.5.2018 г.

От една страна ние хората трудно можем да си представим безкрайността на космоса. От друга страна само малцина вярват, че сме единствените разумни същества в това необятно пространство.

Въпросът е: имали разумен живот на други планети? Ако е така на колко от тях? Известният астроном Сет Шостак от Института Сети в Калифорния сензационно обяви: само в Млечния път има не по-малко от 10 000 извънземни цивилизации.

Шостак базира изчисленията си на известното уравнение на Дрейк от 1961 г. Франк Дрейк предполага, че три фактора определят броя на планетите на които е възможен интелигентен живот: броят на екзопланетите с благоприятни условия за живот, които обикалят около други звезди; вероятността там да възникне живот и вероятността на каква част от предходните планети животът може да еволюира до цивилизация.

Шостак казва: „След като животът на нашата планета се е развил в рамките на няколкостотин милиона години не е нереалистично да предположим, че на около половината от всички планети с подходящи условия също има живот.“

Ако довършите изчислението по уравнението на Дрейк, ще установите, че в нашата галактика има 10 000 хипотетични цивлизации.