сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

В центъра на Млечния път вероятно се крият хиляди черни дупки

11.4.2018 г.

В центъра на Млечния път учени откриха множество черни дупки. Наличието им предполага още по-голям брой пръснат из нашата галактика.

Откритието предлага нова възможност за изследването на гравитационните вълни - периодично смущение в кривината на пространство-време.

Учените отдавна знаят, че в центъра на Млечния път се намира чудовищна черна дупка. Наречен Стрелец А*(Sgr A*), компактният обект е над 4 милиона пъти по-масивен от Слънцето, но обхваща място не по-голямо от разстоянието между Земята и нашата звезда.

Астрономите отдавна подозират за съществуването на около 20 000 по-малки черни дупки, обикалящи галактическия център, но както е видно от името им не е лесно те да се наблюдават директно.

Въз основа на новите открития авторите на проучването допускат, че в галактиката ни има около десет хиляди черни дупки.

Центърът на Млечния път е най-близката супер масивна черна дупка, която учените трябва да изследват и най-добрата лаборатория за тестване на това как взаимодействат множеството обекти в космоса.