сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Врабчетата в България ще се броят през май

20.3.2018 г.

За втори път ще броят врабчетата в България.

Миналата година на днешния, Световен ден на врабчето – 20 март, Българското дружество за защита на птиците, стартира кампанията „Ние броим врабчетата“. Тази година врабчетата ще се броят през май, съобщиха от дружеството.

На 8 април 2017 година, 550 души в цялата страна преброиха 6706 врабчета. Целта на БДЗП е да се установят закономерности в предпочитанията на птиците към средата. Точно за това, е много важно да се включат колкото се може повече хора от различни по тип населени места.

А защо ще броим месец по-късно? През май трите вида врабчета със сигурност вече ще гнездят и благодарение на преброяването ще можем да разберем местата, които предпочитат за отглеждане на малките си. Броейки врабчетата дни по-късно, в сравнение с миналата година, ще се опитаме да установим, дали съществуват закономерности в разпространението им преди и по време на гнезденето им, заявяват от БДЗП.

Врабчетата избягват места за живот, където нивата на шум са високи и липсват зелени площи, както и предпочитат среда с разнородни местообитания, която им осигурява необходимите условия за съществуване. От БДЗП искат да разберат дали ще се запази тази закономерност или не с месец разлика в броенето. /БГНЕС