сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Българите харчат най-много за храна, след това за жилище и транспорт

15.3.2018 г.

По повод деня, в който отбелязваме Световния ден на потребителите – 15 март, Националният статистически институт разпространи информация за общия потребителски разход на българина.

Според данните, които са за 2016 година, българинът харчи най-много от доходите си за храна, на второ място за жилище и битови сметки, на трето място за транспорт. 37,3% от парите на българина отиват за храна, за жилища и битови разходи отиват 17,3%, транспортът взема 8,3%, здравеопазването 6,7% от доходите.

За свободно време, култура и почивка българинът отделя 5,8% от средствата си, за алкохол и цигари – 5,2%, за други стоки и услуги – 5,1%, за жилищно обзавеждане и поддържане на дома – 4,5%, а за дрехи и обувки – 4,4%.

Средно на лице от домакинство българинът изяжда 88 кг хляб годишно, 45,6 кг месо, 27,5 кг кисело мляко, 70 кг зеленчуци и 49 кг плодове. За година българинът изяжда средно 140 яйца. 27,3 литра е консумираният алкохол средно на лице от домакинство за 2016 година. Бирата е най-предпочитана, следвана от виното и за изненада – ракията е на трето място.

Историята на Световния ден на потребителите започва през 1962 г., когато тогавашният американския президент Джон Кенеди за първи път поставя въпроса за необходимостта от защита на потребителските права в реч пред Сената. Той формулира и четирите основни права на потребителя: правото на безопасност, правото на информация, правото на избор, правото да бъдеш чут. От 1991 г. Денят на потребителя се отбелязва и в България. /БГНЕС

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах