сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Кокошките предпочитат симпатични лица

19.1.2018 г.

Тези птици са много по-умни отколкото смятате и имат доста общи неща с нас, хората.

Нуждаем се от светлина през дългите зими. Кокошките също. На тях им трябва светлина, за да произвеждат яйца, казва Калудия Дънкли от Университета в Джорджия.

След като в продължение на 12 часа домашните птици бъдат изложени на природна или изкуствена светлина, хипоталамусът им започва да освобождава репродуктивен хормон, който стимулира снасянето на яйца. Хормонът гонадотропин е същият, който отключва и човешкия репродуктивен цикъл. През зимата, когато има по-малко естествена светлина птиците „които живеят в помещения без светлина спират да снасят“, казва Дънкли.

Учените установили, че има и друга прилика между кокошките и хората. Изследвания сочат, че кокошките могат да разпознават физиономиите на около 30 други кокошки. Освен това те могат да разпознават и различават хора според лицата им. При това определено с предпочитание към по-привлекателните.

Според проучване от 2002 г. кокошките предпочитат определени лица, както и хората, като базират избора си на симетрията на чертите. В изследването учените тренирали четири кокошки да реагират на снимки на средностатистическо женско лице. Впоследствие кокошките избрали по-симетричните лица и проявили същите предпочитания както тези на 14 души, участвали в същия експеримент.

Извадката в случая не е голяма, но резултатите предполагат, че всеобщото харесване на симетрия се корени в нервната система, а не непременно в културните различия.
Какво по-унизително от това да те срещне кокошка и да свърне в друга посока.