сп. National Geographic - Март 2019
National Geographic KIDS - Март 2019

Играчките преди 5 000 години не са били много по-различни от съвременните

9.1.2018 г.

Още преди 5 000 години играчките вече са били разделени за момчета и за момичета. Момичетата си играели с кукли, а момчетата, подобно на днешните – с примитивни миниатюрни колички.

Това са установили археолози на базата на находки от гробници на деца от бронзовата епоха в днешен Сибир и Турция. Учени са открили при разкопки на древно селище в северозападната част на Турция голямо разнообразие от детски играчки – човешки и животински фигурки, миниатюрни талиги и др.

Археолозите обясняват, че според находките детските играчки макар и различни по форма от днешните по същество не са по-различни. Момичетата са притежавали „кукли“ от глина, а момчетата – фигурки от кости или камък, като сред тях е и най-старата играчка кола на четири колела отпреди 5 000 години. Тя е открита в некропол в югоизточната част на Турция.

Подобни фигурки – детски играчки, са намерени и в Сибир. Те ще помогнат на учените да проучат историята на игрите и да създадат по-точни социокултурни модели и да изследват тяхното развитие. /БГНЕС