сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Скулптор „протегна“ ръце към Венеция

25.5.2017 г.

Тези дни светът научи, че Венеция е в „ръцете“ на огромен по мащабите си захват. Уникалното произведение на изкуството е артистичен протестен знак от страна на италианския художник и скулптор Лоренцо Куин, съобщава Artprice.

Огромни 9 метрови ръце излизат от Канале Гранде на Венеция и подпират, а може би бутат, двореца от XIV в. Ca' Sagredo. Инсталацията, озаглавена „Подкрепа“ (Support), отразява двете страни на човека - създаващата и рушащата, беше изградена за 57-ото Биенале на съвременното изкуство във Венеция.

Малцина знаят, че известният скулптор е петият син на холивудската легенда Антъни Куин и че също се е пробвал като актьор. Роден е през 1966 г. в Рим, израства в Италия и Щатите, в момента живее в Барселона. Ръце прави не за първи път. Първият му опит е в Испания. Отразявайки двете страни на човека - творческата и разрушителната - Куин обръща внимание на способността ни да направим промяна и да уравновесим отново света около нас.

„Исках да създам това, което се смята за най-трудната и технически най-предизвикателната част от човешкото тяло“, казва артистът. „Ръката притежава толкова много сила - силата да обичаш, да мразиш, да създаваш, да унищожиш“.

Куин е завършил Академията за изящни изкуства в Ню Йорк. Първоначално се запалва по сюрреалистичната живопис, но намира себе си като творец в скулптурата, която му донася световна слава.

Сегашната му творба е гневен протест срещу човешкото безхаберие към глобалното затопляне и историческото наследство. Скулптурите си художникът излага на публични места и винаги под знака на някакво лого. Негови творби има в Европа, и чак в Саудитска Арабия.

Постоянна изложба на скулптури на Куин има в музея на Палма де Майорка. За ръцете над Канале Гранде казва: „Венеция е превърната в цирков манеж за разхождащи се хора, които постоянно злоупотребяват със старината!..“

Куин директно обвинява за това липсата на държавническо отношение и „лошите туристи“. „Публиката“, за която е предназначено произведението, го възприема повече като атракция, а не като предупреждение. А Куин е вложил много усилия, за да реализира проекта си и да провокира съпричастие от страна на повече хора за идеята. /БГНЕС

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах