сп. National Geographic - Март 2017
National Geographic KIDS - Март 2017

НАСА: Открихме звездна система със 7 планети с размерите на Земята и вероятно условия за живот

22.2.2017 г.

На пресконференция тази вечер НАСА официално обяви, че в орбита около звездата TRAPPIST-1 в съзвездието Водолей се намират седем планети, на три от които условията вероятно са подходящи за съществуването на познатия ни живот.

През май 2016 година астрономи обявиха, че са открили 3 планети в орбита около ултра студеното джудже TRAPPIST-1. Подпомаган от данните на множество наземни телескопи, инфрачерненият телескоп Спитцър потвърди съществуването на 2 от тях, но откри и още 5 нови планети с близки до земните размери.

Самите планети са разположени толкова близо една до друга, че човек, намиращ се на някоя от тях, би виждал геологични форми и дори облаци на съседните планети. Орбитата на най-външната от седемте планети пък е по-близка до TRAPPIST-1, отколкото орбитата на Меркурий до Слънцето.

Наблюденията с телескопа Спитцър са показали, че всичките 7 планети са скалисти и с близки до земните размери, като най-външната от тях вероятно е леден свят. Температурата на 3 от екзопланетите може да е подходяща за наличието върху повърхността й на вода в течно състояние, макар че има данни за наличието на вода и на седемте небесни тела.

Освен това, планетите са така разположени спрямо звездата си, че в едното им полукълбо е вечна нощ, а в другото - вечен ден.

В момента планетната система TRAPPIST-1, която е разположена на около 40 светлинни години от Земята, се наблюдава с космическия телескоп „Хъбъл“, за да се установи дали има  атмосфера на планетите.

"Въпросът вече не е "дали", а "кога" ще бъде намерена следващата Земя", заяви директорът на научните мисии на НАСА Томас Цурбухен по време на специалната пресконференция и допълни: " Отговорът на въпроса "сами ли сме" е най-важният приоритет в науката и откриването на толкова много планети с потенциал за живот е забележителен напредък в търсенето му".

ОЩЕ ОТ Наука
Коментари
Андрей Вълков
Лъжат земята е плоска ;)
Евлоги Георгиев
23.02.2017
Статията е пълна със заблуди както повечето статии на тая тема. Много хубави картинки ама никой не знае как изглеждат всъщност тези планети и има ли вода. Освен това ако действително половината повърхност на планетите е постоянен ден, а другата половина постоянна нощ (което също е под съмнение) и ако действително са толкова близо една до друга условията там ще са апокалиптични. наблюдението с хабъл може да установи дали планети на 40 светлинни години имат атмосфера?
Бойка Димитрова
23.02.2017
Ние не познаваме достатъчно добре нашата Слънчева система, а говорим за нещата на място на 40 светлинни години!!! Невероятно!
Грета Тотева
23.02.2017
Чета "течна вода"! Водата си е вода, както и всяко вещество, елемент и т.н. Но! ВЕЩЕСТВАТА ИМАТ 3 АГРЕГАТНИ СЪСТОЯНИЯ -ТЕЧНИ, ТВЪРДИ И ГАЗООБРАЗНИ! Малко повече старание от страна на журналистите няма да навреди! Ако вие нямате елементарни познания, как ще ме убедите в онова, което ми представяте като информация, особено за планети, които са на 40 светлинни години от Земята!?
Андреан Кацаров
23.02.2017
Поредното хвърляне на прах в очите на хората !!! 40 светлинни години - 1 св.година е равна на 9 454 254 955 488 км. с днешнита технология колко ще ни е нужно за да стигнем до тях. Истината е най вероятно се случва нещо друго,а това е просто за заблуда на човечеството и донякъде да се оправдаят сериозните средства които НАСА използва !
Всичкое Алабала
23.02.2017
Страшното са винаги коментарите! Пишете някакви високопарни критики, но не виждате какви глупости пишете самите вие, а да не говорим неграмотното писане и невчесаните мисли. Очевидно е, че нямате грам познания по астрономия, физика или математика, но критикувате и давате насоки - браво и колко жалко!
Мар. Ив.-Мо
23.02.2017
Не съм наясно, щом едната страна е винаги в нощна тъма, а другата във вечен ден, как би се организирал цикълът на живот, поне във формата, в която го познаваме. От друг страна се опитвам да си предствя, какво би било, ако нашите планети бяха толкова близо една до друга - ние не можем да контролираме мира на самата Земя и може би щяхме да сме в постоянни междупланетни конфликти.
до Всичкое Алабала
23.02.2017
Моля, напишете тогава нещо, което според вас не знаем, вместо да коментирате коментарите ;)
Фичиани
23.02.2017
Има поне 6 агрегатни състояния, за тоя който е писал три. Основните са четири. Твърдо, течно, газообразно и плазма. Другите са Бозе-Айнщайнова кондензация, кварк-глуонна плазма и някои теоретични все още.
Борислав Чавдаров
23.02.2017
.. А само допреди 100тина години, едва се ОТЛЕПЯХМЕ от земята. РАЗБИРА СЕ, ЧЕ ЩЕ ОТИДЕМ... Аз и вие - НЕ! ЧОВЕЦИТЕ - ДА!
Жан Гик
23.02.2017
От друга статия става ясно, че са нужни 39 години за достигане до планетите със скоростта на светлината. Не знам защо Наса не кажат наѝ-после за извънземните на Луната и не само...
Моля, използвайте кирилица!
Мнения, които нарушават добрия тон, ще бъдат изтривани от администратора.
23.03.2017