сп. National Geographic - Февруари 2017
National Geographic KIDS - Февруари 2017

Илон Мъск: Бъдещето на хората зависи от сливането им с роботите

16.2.2017 г.

С все по-голямото навлизане в човешкия бит на роботи и системи с изкуствен интелект, един от вариантите за бъдещето ще включва физическото ни сливане с машините.

Това заяви основателят на компаниите Tesla и SpaceX Илон Мъск, цитиран от научното издание „Сайънс алърт“. Според него ежедневната зависимост на хората към технологиите ще се задълбочи с времето до степен, в която човешкия разум и мисленето на машините ще станат едно цяло.

„До известна степен ние вече сме киборги – помислете за всички дигитални приспособления, с които разполагате – вашият телефон, вашият компютър“, каза Мъск по време на Международната правителствена среща на върха, която се провежда в Дубай. Наричайки тази технологична зависимост „дигитален тертичен слой“, Мъск заяви, че той вече е част от нашата биология, засягайки начина, по който мислим и възможността да надживеем физическата си същност.

„Ако вие умрете вашият дигитален призрак все още ще е тук. Всички ваши имейли и социални медии продължават да живеят, ако вие умрете“, заяви той. Според него превръщането на хората в киборги ще е начинът, по който човечеството ще подобри наследените си естествени способности. „Във времето ще наблюдаваме по-дълбоко сливане на биологичния интелект и дигиталния интелект“, каза още Мъск.

Това не е първият път, в който предприемачът коментира за възможното превръщане на хората в полумашини. Миналата година той говори за нуждата хората да обмислят употребата на мозъчни импланти като начин за наваксване на бързата еволюция на изкуствения интелект – технология, която според него може да стане опасна, ако светът не знае как да я контролира. Мъск е и човекът, който заяви, че не е невъзможно, и дори е вероятно, физическата вселена, която познаваме, да е една гигантска симулация, създадена от напреднала извънземна цивилизация. /БГНЕС

ОЩЕ ОТ Наука
Няма коментари
Моля, използвайте кирилица!
Мнения, които нарушават добрия тон, ще бъдат изтривани от администратора.
21.02.2017