сп. National Geographic - Януари 2017
National Geographic KIDS - Декември 2016

Нова звезда може да се появи на небосклона през 2022 г.

11.1.2017 г.

Предстоящ огромен сблъсък между две звезди може да доведе до появата на нов ярък обект на небосклона, смятат астрономи.

Според тях съприкосновението на двата небесни обекта, които се намират на 1800 светлинни години от Земята, ще доведе до появата на нова звезда, която обаче ще бъде видима само в рамките на две или три години.

Това е първият път, в който експерти се опитват да отгатнат кога ще се случи подобен по мащаби звезден удар, тъй като съществува шанс „едно на милион“ да се предвиди предварително появата на нова звезда, пише научното издание „Сайънс алърт“.

Според астронома Лари Молнар и неговия екип от колежа „Калвин“ в Мичиган точно това може да се случи с бинарната звезда KIC 9832227.

Бинарните звезди представляват две отделни звезди, които се въртят една около друга с изключително голяма скорост. В случая KIC 9832227 е контактна бинарна звезда, т. е. двата обекта в нея се намират изключително близко един до друг. Според учените двете звезди се приближават все повече и повече една към друга, което може да доведе до техния сблъсък през 2022 г.

Този процес се нарича „червена нова“ и причинената от него експлозия ще увеличи яркостта на обекта 10 000 пъти – достатъчно, за да бъде видян от Земята. /БГНЕС

ОЩЕ ОТ Наука
Няма коментари
Моля, използвайте кирилица!
Мнения, които нарушават добрия тон, ще бъдат изтривани от администратора.
24.01.2017