сп. National Geographic - Януари 2017
National Geographic KIDS - Декември 2016

Разработват препарат срещу стареенето

10.1.2017 г.

Екип специалисти от Клиниката Майо в САЩ са създали препарат, благодарение на който възрастни мишки са започнали да бягат по-бързо и да живеят по-дълго, съобщава „Дейли мейл“.

В организма на човека също има стареещи клетки, които престават да се делят. Смята се, че заради белтъчините, изработвани от тези клетки, съседните клетки изпадат във вцепенение. Органите не могат да се възстановят и постепенно се износват.

Изследователи от Клиниката Майо са отстранили застаряващите клетки у мишките, след което продължителността на живота на гризачите се е увеличила с 25 процента. Предполага се, че стареенето може да бъде спряно с помощта на хапчета. Но изследователите засега не знаят дали такива лекарства ще спасят от недъзи като артрит и деменция.

Доктор Питер де Кайзер от Университета Еразъм смята, че за изработването на идеален метод са необходими още изследвания. Той смята, че трябва не само да се отстраняват застаряващите клетки, но и да се заменят с нови. Експертът предлага да се стимулира процесът на диференциация на разположените наблизо стволови клетки. Вероятно това ще доведе до желания ефект. /БГНЕС

ОЩЕ ОТ Наука
Няма коментари
Моля, използвайте кирилица!
Мнения, които нарушават добрия тон, ще бъдат изтривани от администратора.
23.01.2017