сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Според Илон Мъск Марс може да бъде колонизиран за 40 до 100 години

28.9.2016 г.

Марс може да бъде колонизиран за 40 до 100 години и за целта ще са нужни по-големи ракети-носители и космически кораби, първоначално за 100, а след това за 200 души.

Това виждане изрази днес по време на конгрес на Международната федерация по астронавтика в Гуадалахара, Мексико, шефът на американската компания SpaceX Илон Мъск.

"Ние изхождаме от това, че пространството (в космическия кораб) за екипажа ще трябва да се увеличи значително", каза той, като добави, че на първия етап трябва да бъде постигната възможността за изпращане в космоса на повече хора наведнъж, за да може на Марс да се превозват по 100 и 200 души.

Предприемачът и изобретател предлага да се изпратят на Червената планета космически кораби, които ще могат самостоятелно да се връщат на Земята и да се използват многократно, като се зареждат с нови капсули с товарни и жилищни отделения. Предлага се капсулите да се презареждат на орбитата на Земята или на Луната, за да стане възможно преодоляването на разстоянието до Марс. /БГНЕС

Искаме хора на Марс? Да започнем с космическа станция.

Защо досега на Марс не е стъпил човек