сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Четири години на Марс - невероятното пътешествие на Кюриосити в снимки

8.8.2016 г.

Преди четири години на 5 август марсоходът на НАСА Кюриосити успешно се приземи на прашната повърхност на Марс след сложно преминаване през тънката атмосфера на планетата.

Преди четири години на пети август марсоходът на НАСА Кюриосити успешно се приземи на прашната повърхност на Марс след сложно преминаване през тънката атмосфера на планетата. От триумфалното си пристигане досега „подвижната лаборатория“ с размер на автомобил е пропътувала над 13,5 километра. Марсоходът прави снимки, събира проби и анализира скалите по пътя си. Ъпгрейд на софтуера наскоро даде възможност на Кюриосити сам да избира кои скали да изследва.

Кюриосити е прекарал над 1 421 сола (1 сол е едно марсианско денонощие) в изследване на кратера Гейл, район, където вероятно преди е съществувал живот. Предстои да разберем дали на Марс е имало живи същества, но вече разполагаме с доказателства за съществуването на древно сладководно езеро.

Освен че изучава скали, Кюриосити е снабден и с метеорологични иснтрументи, които дават на учените важна информация за планетата. Именно чрез тях експертите проследяват вариращото ниво на метана. Марсоходът също така след ветровете и радиацията, които може да повлияята на бъдеща човешка мисия до Марс.

След четири години работа Кюриосити е здрав и има още много живот в него.

Искаме хора на Марс? Да започнем с космическа станция.

Защо досега на Марс не е стъпил човек