сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

10 неща, които не знаете за мисията "Джуно"

6.7.2016 г.

След дръзко гмуркане в най-силната радиация, на която някога се е подлагал космически апарат, сондата "Джуно" влезе в орбита около Юпитер.

Юпитер е заобиколен от четири луни, които грациозно кръжат около планетата. Това са Галилеевите спътници, наблюдавани през 1610 г. от известният италиански астроном, който разбива съществуващите идеи за мястото на Земята във Вселената. Обикаляйки около Юпитер, луните доказват, че не всичко се върти около Земята, която дълго време се считала за центъра на Космоса.

Най-близката луна до Юпитер е вулканичната Йо – това е най-огненият и бурен свят в Слънчевата система. Следва Европа - покритата с лед луна, където мнозина считат, че е възможно наличието на извънземен живот. Следва Ганимед – най-голяма от всички (тя е по-голяма от планетата Меркурий) и последна е покритата с кратери Калисто.

През следващите две години космическият апарат ще обикаля около най-голямата планета в Слънчевата система и ще се опита да разгадае някои от големите мистерии, свързани с нея.

Докато чакаме новини и снимки от сондата, в галерията сме подготвили някои интересни факти за мисията, сондата и света, който сега тя нарича свой дом.

Сателитът „Джуно“ улови гласа на Юпитер