сп. National Geographic - Март 2019
National Geographic KIDS - Март 2019

Как извънземни биха могли да се свържат с нас?

14.6.2016 г.

Извънземна цивилизация би могла да промени орбиталния сигнал на своята планета, за да привлече вниманието на астрономи от друг свят.

Как можете да накарате някой да ви забележи сред огромната тълпа?

Лесно - направете нещо странно в точния момент, когато гледат към вас.

Това е идеята за откриване на извънземни цивилизации, която предлага Дейвид Кипинг, астроном в Колумбийския университет, който специализира в търсене на планети и луни извън нашата Слънчева система. Кипинг допуска, че е възможно извънземни да използват лазери, за да „рисуват“ геометрични форми, които да бъдат забелязвани, когато някой от Земята насочи телескоп към тяхната планета.

Ето как това би могло да се случи: астрономите може да забележат съществуването на извънземни светове посредством метод, наречен транзитна фотометрия. Звездите по принцип леко се замъгляват, когато пред тях минава някоя планета и блокира част от светлината, която се вижда от Земята. Посредством този метод досега астрономите са открили над 2 300 планети – най-вече чрез данни, събрани от телескопа "Кеплер".

Извънземните учени биха могли да дадат знак за съществуването си, като променят формата на транзитния сигнал. Кипинг счита, че те биха могли да насочат лазер към Земята в конкретен момент, когато телескопите ни ще могат да го забележат.
„Те биха могли да променят формата на сигнала както поискат“, казва Кипинг.

Ако приемем съществуването на интелигентен живот в светове, подобни на нашия, където годината е от 365 дни, забелязването на този сигнал със сигурност ще е свързано с много чакане и известен късмет.

Подобни материали:

Учени измислиха как да скрият Земята от извънземни

Издирването на извънземни се разширява в още 20 000 звездни системи

Разумни същества може да има на 40 хиляди планети