сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Искаме хора на Марс? Да започнем с космическа станция.

20.5.2016 г.

Гигантът Локхийд Мартин обяви дръзка концепция за изпращането на хора в орбита около Марс до 2028 година. Концепцията представлява най-актуалното предложение за реалистична и икономична мисия на НАСА до Марс .

Голяма аерокосмическа компания се намеси в споровете за Марс: Локхийд Мартин обяви плановете си за хора на червената планета до 2028 година. Вместо директно кацане на повърхността, тази схема предлага спускането на космически кораб в орбита около Марс.

Концепцията, обявена на 18 май по време на срещата Humans 2 Mars във Вашингтон, е най-актуалното предложение за реалистична и икономична мисия на НАСА до Марс .

„Ние ви представяме една визия“, каза Уанда Сигър, вицепрезидент и генерален мениджър на Локхийд Мартин. "Тя не представлява директно стъпване на Марс, но се възползва от много от компонентите, предвидени за изпращане на хора в друг свят."

В плана си компанията включва съществуваща апаратура като модула Орион за изследване на дълбокия Космос, който Локхийд Мартин конструира за космическата агенция. Според плана, през 2018 година Орион трябва да се изведе  като безпилотна мисия в орбита около Земята, а впоследствие през 2021 година мисията да премине в пилотиран полет до Луната подобно на "Аполо 8". През 2025 година агенцията ще се устреми и към по-амбициозни проекти на разстояния, подобни на това до Луната, като кулминацията ще бъде Марс. Реалното време за пътуване от Земята до Марс би отнело поне шест месеца.

Според това предложение, през 2026 г. НАСА би трябвало да пусне в орбита около Марс необитаем модули и слънчеви панели. Идеята е две години по-късно хората да се скачат със съоръжението и да направят "Базов лагер за Марс", както го нарича компанията – лаборатория и дом за шестима астронавти, който би служил като основа за бъдещи мисии.

Защо досега на Марс не е стъпил човек