сп. National Geographic - Март 2019
National Geographic KIDS - Март 2019

Люксембург смело се впуска в добив на ресурси от астероиди

9.5.2016 г.

Правителството на Люксембург работи съвместно с две американски изследователски компании по проекти за търсене на вода и минерали в Космоса. Първата търговска мисия, която ще извлече ресурси от астероиди, вероятно ще започне след пет години.

Откакто през февруари Люксембург обяви, че възнамерява да стане световен център за добив на ресурси от астероиди, "нещата бързо се развиха", казва вицепремиерът на Великото херцогство Етиен Шнайдер.

Мисията няма да разчита на голям и скъп космически кораб, а ще се насочи към производството на множество малки сонди, които ще бъдат покрити с камери, спектометри и други инструменти и ще изпозлват изкуствен интелект, за да комуникират една с друга, докато сканират астероидите и анализират състава им.

Апаратът Prospector-X ще бъде конструиран в Люксембург. Освен всичко останало, той ще тества способността на високопроизводителни електронни компоненти да издържат на силната радиация по време на дългите престои в Космоса и ще анализира 3D изображенията и навигационни системи, разработени в Университета в Люксембург, съобщи инженерът Грант Бонин.

Люксембург ще добива метали от астероиди