сп. National Geographic - Декември 2019

Международен ден на птиците

1.4.2016 г.

На 1 април се отбелязва Mеждународният ден на птиците

Снимка: БГНЕС

На 1 април отбелязваме Mеждународния ден на птиците. Решението за обявяването му за специална дата е прието на 6 декември 1906 г. по силата на Конвенцията за защита на редките птици. Това е една от първите природозащитни дати в международния календар от глобални събития, чрез която хората заявяват своята загриженост за опазването и съхранението на дивата природа на планетата ни.

Днес всеки десети вид птица е застрашен от окончателно изчезване. Българското дружество за защита на птиците от 28 години работи за опазването на дивите птици и важните за тях места и местообитания.

Тази година БДЗП отбелязва деня с лансирането на фотоконкурс, посветен на един от символите на дружеството и на българската природозащита - египетският лешояд.

Египетският лешояд е една от най-редките птици не само в страната ни - тя е най-бързо изчезващата хищна птица в Европа. Само за последните 30 години популацията му на Балканите е намаляла с повече от 80%.

Фотоконкурсът се организира в рамките на LIFE+ проекта на БДЗП „Помощ за египетския лешояд" и има за цел да привлече интереса на всеки любител на фотографията, който има желание да пресъздаде през обектива този емблематичен вид, както и неговите местообитания; красиви пейзажи по пътя на миграция; трудностите и заплахите, с които се сблъсква; устойчив поминък, който подпомага съществуването на лешоядите и биоразнообразието като цяло, връзката на египетския лешояд с местните хора. /БГНЕС