сп. National Geographic - Ноември 2018
National Geographic KIDS - Ноември 2018

Стивън Хокинг: Хората ще заживеят на Марс в следващите 100 години

29.3.2016 г.

Професор Стивън Хокинг е смятан за един от най-знаменитите и влиятелни физици теоретици на нашето време. Според него усвояването на Марс е много по-интересна задача в сравнение с Луната, макар тя да се намира само на три дни полет от Земята.

Колонизирането на Марс от хората ще стане в следващите 100 години, заяви в интервю парализираният британски учен Стивън Хокинг, който се надява скоро да полети в Космоса.

„Не се съмнявам, че в рамките на следващите 100 години хората ще живеят на Марс. За да се осъществи това, ни трябват инвестиции, които биха ни позволили да подобрим нашите познания как да се оцелее в условията на космическа радиацията и негативни изменения на човешкия организъм и как да преодолеем липсата на жизнено важни ресурси извън пределите на Земята", подчерта професорът по гравитационна физика от университета Кеймбридж.

Стивън Хокинг сподели също, че се надява скоро да полети в Космоса.  „Вероятно ще имам шанса да полетя в Космоса с „Върджин галактик" (Virgin Galactic)", заяви ученият, който е прикован към инвалидна количка заради тежка и неизлечима болест. Днес физикът общува с външния свят чрез единствения работещ мускул - на бузата. От нея специален датчик подава сигнал на компютърен синтезатор на речта.

Стивън Хокинг разкри в интервю за агенция ТАСС, че по време на посещението си в Съветския съюз с група студенти по физика е разпространявал нелегално Библията на руски език. Това станало по време на първото му от общо 7-те му пътувания до страната. Един от членовете на групата помолил останалите тайно да пренесат Библията, което те и направили. Но на връщане властите научили и арестувала групата. Задържането обаче било кратко, защото Москва се страхувала от международен скандал.  „Аз изпитах удоволствие от предишните ми посещения на Русия и бих искал още веднъж да я посетя", добави Стивън Хокинг. /ТАСС