сп. National Geographic - Август 2019
National Geographic KIDS - Август 2019

Люксембург ще добива метали от астероиди

4.2.2016 г.

Великото херцогство е дългогодишен участник в световния космически отрасъл и играе ключова роля в развитието на спътници и свързаните с процеса технологии.

Люксембург планира да добива метали от повърхността на астероиди в близост до Земята, съобщава „Файненшъл таймс".

В Люксембург е регистрирана една от най-големите компании - оператори на спътници SES. Сега Люксембург, в сътрудничество със САЩ и европейските партньори, си постави за цел да усвои технологиите за добив на метали и други суровини, които липсват в изобилие на Земята.

Става дума за близки до Земята обекти, разположени по-далеч от Луната, но по-близо от Марс и намиращи се на такова разстояние, че да може да бъдат достигнати от космически кораб.

Между орбитите на Земята и Марс има повече от 12 хил. астероида, състоящи се от материали, образувани в процеса на формиране на Слънчевата система. Те са по-богати на метали от земната кора. /БГНЕС