сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

NASA разкри нови сензационни подробности за Плутон

8.10.2015 г.

Американската агенция за космически изследвания (NASA) публикува днес първите данни, базирани на изпратените от сондата "Нови хоризонти" цветни снимки на атмосферата на Плутон. Кадрите са заснети преди около две седмици и разкриват удивителни подробности за планетата-джудже. Оказва се, че небето на Плутон е синьо, а множество малки региони на повърхността на небесното тяло са покрити със замръзнала вода.

Учените от екипа за момента нямат обяснение защо водата се среща на определени места, но не и по цялата повърхност на Плутон. Любопитна подробност е и фактът, че регионите, върху които е установено наличието на замръзнала вода, кореспондират с областите в ярко червено, наблюдавани в наскоро публикуваните от NASA цветни снимки на планетата-джудже.

"Изненадана съм от червеникавите оттенъци на замръзналата вода", отбеляза по този повод Силвия Протопапа от Унивеститета на Мериленд, която е член на екипа, и добави, че учените се надяват скоро да разберат на какво се дължи това.

Космическият апарат "Нови хоризонти", който на 14 юли тази година прелетя на само 12 500 километра от повърхността на Плутон, се намира в момента на около 5 милиарда километра от Земята дълбоко в Пояса на Кайпер и продължава да обработва и предава данни с всички свои уреди и системи.