сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Пингвините първоначално не са били черно-бели

6.10.2010 г.

Запазени пера и люспи на гигантски вкаменен пингвин открити на централното крайбрежие на Перу хвърлят светлина върху еоценовия период в страната и как видът е еволюирал до съвременното си състояние, съобщават палеонтолози.

Древната версия на морската птица е била около 1.5 метра висока и е тежала близо 60 кг, правейки да изглежда като мъниче днешния императорски пингвин, най-големият съвременен представител на вида. "Разглеждайки този фосил, бяхме принудени да си зададем нови въпроси за днешните пингвини и за света, в който живеем днес", заяви Джулия Кларк, експерт по анатомия на птиците в Университета на Тексас в Остин. Палеонтолозите датират откритите останки на 36 милиона години. Те са нарекли древния пингвин "Инкаясу паракасенсис", което означава "император на водата" на племенния език на кечуа. "Несъмнено това е най-цялостният образец на древни пингвини, който съществува", заяви Родолфо Салас-Гизмонди, ръководител на екипа палеонтолози и директор на Музея за естествена история към Университета на Сан Маркос в Лима. Почти непокътнатият вкаменен скелет позволява на учените да разберат анатомията на ранните пингвини, според Салас-Гизмонди. Оцветяването на фосила дава основание да се смята, че пингвините отначало не са били черно-бели и много от тях може да са еволюирали във времето, за да се приспособят към новите климатични условия. Резултатите от откритието са публикувани в броя на списание Science от 30 септември. /Ройтерс