сп. National Geographic - Ноември 2019
National Geographic KIDS - Ноември 2019

ЧЕСТВАМЕ 60 ГОДИНИ ОТ ЕКСПАНЗИЯТА НА БЪЛГАРСКОТО КИСЕЛО МЛЯКО В ЯПОНИЯ

29.11.2019 г.

СПЕЦИАЛЕН ГОСТ БЕ ЛЕГЕНДАРНИЯТ СУМО БОЕЦ КАЛОЯН МАХЛЯНОВ – КОТО ОШЮ

„Днес киселото мляко „Мейджи България“ се е затвърдило като бранд №1 в своята категория в Япония. Почти всички в Страната на изгряващото слънце го знаят и асоциират с вашата родина. Като се спомене името на България първото нещо, което възниква в съзнанието им, е киселото мляко“. Тази равносметка направи г-н Хисаши Накаяма, Почетен консул на България в Йокохама и Съветник към Борда на директорите на японската компания, която от десетилетия прославя по света едно от нещата, с които ние българите сме истински горди - нашето автентично кисело мляко.

„Meiji Bulgaria Yogurt“ е малко известна марка в България, чиито продукти не могат да бъдат открити у нас. Въпреки това, на своеобразното честване на добрите отношения между двете страни, присъстваха представители на Президентството на Р. България, на отговорните министерства и институции, на едрия и среден бизнес, множество личности, посветили живота си на изграждането и поддържането на добрите отношения между двете държави. Събитието е част от честванията, посветени на 110 години от първите контакти между Япония и България, 80-годишнината от установяването на официални дипломатически отношения и 60-годишнината от тяхното възстановяване.

Специално приветствие от сцената на зала „Сердика“ на х-л „Балкан“ отправи г-н Лъчезар Борисов, зам.-министър на Икономиката на Република България.

В рамките на събитието публиката научи любопитни факти за експанзията и историческото развитие на марката - еволюцията в опаковките, маркетинга, технологията и закваските, както и типични за японската култура обичаи, храни и напитки. От Япония, специално за честването, пристигна и прословутият Калоян Махлянов – Наруто Ояката, познат още като Кото Ошю. Той взе активно участие в основния акцент от програмата - специално Talk Show с водещ Даниел Ненчев. На сцената, до легендарния сумо борец, застана г-н Хисаши Накаяма. Легендарният спортист разказа как е отишъл в Япония, как се е приспособил в тази съвсем различна от родината среда и по какъв начин е стигнал до сегашната висота - до постиженията в живота и в спортната си кариера, за които може само да си мечтае всеки българин. В рамките на разговора стана ясно, че именно „Мейджи“ е движещата сила, която е помогнала в първите години от славния път на сумо борецът. Освен това, японската компания участва в различни дейности и събития за популяризиране на българската култура, така че да могат повече японци да научат нещо за страната ни. Така например „Мейджи“ подкрепя и оказва сътрудничество за различни културни и образователни дейности, свързани с България - спонсориране на периодичните концерти на Софийската национална опера в Операта в Япония, предоставя стипендии за езиково обучение и престой на български ученици в страната, както и подкрепя градовете домакини, които ще посрещат българския национален отбор по художествена гимнастика по време на Олимпийските игри в Токио през 2020 г.

„Мейджи“ популяризира не само вкусното българско кисело мляко. Във впечатляващите си реклами „Мейджи“ показва красивата българска природа, здравословната култура на хранене, а усмивката на българска девойка в традиционнаносия достига от екрана до японския дом. Наруто Ояката също участва в реклами на Мейджи, насочвайки още повече вниманието към България“, коментира на свой ред негово превъзходителство Масато Ватанабе, посланик на Япония в Република България.

Представянето се организира под патронажа и с любезното съдействие на Посолството на Япония в България.

За Мейджи:

Корпорацията Мейджи е една от най-големите и най-стари производители на хранителни продукти в Япония, основана през 1916 г. За мощта на холдинга подсказва и финансовият консолидиран годишен оборот за 2018 г. - 1,254 трилиона йени или приблизително 11.8 милиарда щатски долара, което представлява почти 1/6 от БВП на България.

Към момента Meiji Bulgaria Yogurt се продава в Япония, Китай, Тайланд и Сингапур, като компанията предвижда да разшири пазара, навлизайки в други държави от Югоизточна Азия. В последните десетилетия българското кисело мляко заема стабилно впечатляващия дял от 20% от пазара в Япония, като неговата познаваемост и популярност превъзхожда марки като Кока Кола и Данон. Продуктовата гама на марката Meiji Bulgaria Yogurt се състои от  33 артикула, като на ден се продават приблизително 800 000 кофички.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах