сп. National Geographic - Септември 2018
National Geographic KIDS - Септември 2018

Онлайн рекламата в България надмина 100 млн. лева

30.4.2018 г.

Онлайн рекламата продължава да следва тенденциите за ръст от последните години. През 2017 година пазарът на дигитална реклама у нас се е увеличил с 16%, като нетните приходи от реклама са достигнали 106.1 милиона лева. Данните бяха изнесени на годишния форум на IAB Bulgaria, който тази година премина под мотото ALL.DigitALL. Данните показват още, че общият размер на нетните инвестиции в онлайн реклама е с 16% повече спрямо 2016 г., като най-голям дял продължава да държи дисплей рекламата с 34% или 36.5 млн. лв. Мобилната реклама отбелязва увеличение с 38% за 2017 година, достигайки до 4.3 милиона лева нетни приходи. При видео рекламата не се наблюдава промяна, като тя запазва нивата си от 2016 година. Според данните автоматизираното закупуване на реклама (програматик) отчита двуцифрен ръст от 43% или 3.1 млн.лв. Парите, вложени в Google и Facebook, са общо 64% от инвестициите в онлайн реклама в България или общо около 63.6 млн.лв, като Facebook бележи ръст от 30%, достигайки 28.5 млн. лв.. а Google и YouTube имат ръст съответно от 21% и 23%. През 2017 най-големият онлайн рекламодател и бил Kaufland България, измествайки досегашния лидер Procter&Gamble. На второ място е БТК (Vivacom), следвана от Mondelez. На Форума присъства и Председателят на Комисията за защита на личните данни Венцислав Караджов и заедно с Николай Кискинов, Секретар по правните въпроси на IAB Bulgaria, представиха разработения от IAB Секторен кодекс за приложение на GDPR за дигиталния сектор. Кодексът беше възприет като иновация в приложението на GDPR в България и добра практика при защита на личните данни в дигиталната среда. След влизането в сила на GDPR на 25-ти май 2018 г., IAB Bulgaria ще го внесе отново в Комисията за защита на личните данни за приемане като кодекс по смисъла на регламента, за да служи като демонстрация на съответствието с GDPR на компаниите от дигиталния сектор, които са заявили спазването му като стандарт. Документът ще бъде качен на сайта и във фейсбук страницата на IAB Bulgaria. Повече информация за IAB Bulgaria, както и за събитията и обученията, който Сдружението органзира можете да видите тук.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. разбрах